Monday, May 30, 2005

Paketförvirring

Jag tillhör dem som tycker att nedläggningen av postkontor är det bästa som hänt sedan VM-bronset 1994. Öppet alla dagar i veckan och till sent på kvällen.

Men i bland uppstår förvirring i refomens spår. När jag för några veckor sedan mottog en paketförsändelse så fick jag anvisat att gå BEA i Svedmyra för att hämta ut den.

Och i fredags så visste jag att en leverans av ett paket, för övrigt innehållandes en supersnygg MP3-spelare till min fru, skulle ligga klart för mig att hämta ut. Jag åkte direkt från jobbet till Bea för att med legitimationes hjälp hämta ut paketet, utan avi.

Jag blev lite upprörd när expediten förklarade att något paket inte fanns till mig, eftersom leverantören dyrt och heligt utlovat fredagsleverans.

Väl hemma låg avin. Paketet fanns för avhämtning på OKQ8 vid Globen.

Jag har inte flyttat. Kan någon förklara?

5 Comments:

At 5:11 PM, Anonymous Anonymous said...

grattis jakob! den mp3n är ju jättesnygg. dock så gillar jag en sån e2a som du har bättre . fått bra betyg! du har helt enkelt läst m3
/Felix med ipod mini precis som pappa

 
At 11:52 AM, Blogger Jakob said...

Felix, jag tackar för gratulationerna! Och visst läser jag M3 då och då (om jag inte minns fel har väl du förekommit i den?) Om jag inte läser den själv så tvingar chefen på mig olika recensioner som "bevis" på sina egna tekniska prylars överlägsenhet. Då är det ju desto roligare att både Mpion och Meizun står sig bra i konkurrensen! Min fru är f ö grymt nöjd med sin Mpio, både vad gäller design och ljud (och jag med Meizu E2).

 
At 9:09 AM, Anonymous Anonymous said...

Tack för tipset om spelare! Jag lyckades hitta den till nåt slags extraerbjudande, och min fru är lika nöjd som din.

 
At 3:05 PM, Anonymous Anonymous said...

lart mycket

 
At 12:53 PM, Anonymous Anonymous said...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu

 

Post a Comment

<< Home