Wednesday, April 06, 2005

Möte med monsterskribenten Majlard

På väg från SoGlo till stan i morse noterade jag att Svd:s tidigare fotbollsskribent och numera sportkrönikör, (efter pensionerade Sune Sylvén), klev på den gröna linjen. För er som inte känner till Majlard kan jag berätta att han är en språkekvilibrist som förnyat fotbollsreferatet och förmått måla skönheten i en fotbollsmatch i trycksvärta. Själv stod jag passande nog och läste just Svenskan, och jag fick ögonkontakt med Jan när jag tittade upp från Brännpunkt. Majlard gick av vid Slussen. Troligen med nya lysande formuleringar på tungan redo att pappersfästas.

1 Comments:

At 1:29 PM, Anonymous Anonymous said...

På tal om fotbollsskribenter så måste jag få tipsa om följande blog : www.thefineartoflosing.blogspot.com
Vem som ligger bakom blogen är höljt i dunkel, men underhållande är det.

 

Post a Comment

<< Home